Att gilla slasher movies

My Bloody Valentine. Blodiga grejer kan jag lova. Mycket halspulsåderssprut, avslitna käkar och diverse inälvor. Den har ett par år på nacken och jag tror att anledningen till att jag inte tagit mig tid att se den innan är för att jag fick för mig att det var en riktig B-film. Vilket den förvisso är till viss del med tanke på alla döda tonåringar och folk som springer åt fel håll, men den hade ändå en relativt bra tvist på slutet så den är absolut sevärd en kväll när man inte har något bättre för sig. Gillar man 80-talets gamla slasherfilmer som Fredagen den trettonde och liknande, så kommer man absolut att gilla den här (och jag började hetsa Voorhees redan som sjuåring, så jag gillar det). När den kom på bio var den dessutom gjord i 3D, vilket man kunde ana även på DVD, så det hade ju definitivt varit lite häftigare att se den i det.



Och vad kan vara mer passande än en av världens bästa låtar nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0