Att dansa med trollen

Jag är inte bara hårdrock och devil sign. Inte bara svettiga konserter och headbang. Sen jag var en liten flicka har jag älskat klassisk musik. Kommer ihåg hur jag brukade lyssna på In the hall of the Mountain King när jag var liten och jag kunde riktigt föreställa de stora trollen som studsade runt i salarna. Jag avgudar kraften som finns i klassisk musik. Det är sällan man får de känslorna av modern musik. Favoriterna hittar ni här nedanför. Ge det gärna en chans och lyssna.

Erik Satie / Gnossienne No. 1
Ludwig van Beethoven / Moonlight Sonata
Edvard Grieg / In the hall of the Mountain King
Ludwig van Beethoven / Für Elise
Carl Orff / Carmina Burana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0