Att ha ömma pattar

Här sitter jag och småfilosoferar över livet. Eller snarare sitter jag och funderar på vilket sätt som skulle vara roligast att panikväcka katterna på. Just nu står det mellan att kasta en strumpa i huvudet på Isolde och att glida som en säl över parketten. Tål att tänkas på, men misstänker att alternativ två eventuellt inte skulle vara så populärt hos grannarna. Å andra sidan uppskattar jag inte alltid deras falsksång och otaktsknullande heller, så det kanske är dags att de får lite tillbaka.

Har en stor chokladkaka liggande här framför mig. 100 g schweizernöt. Om nom nom! Klappar den lite ibland. Smeker lite försiktigt över det röd-gula plasthöljet. Längtar tills klockan blir tio, då Big Brother börjar och den sakta ska glida ner i lillmagen. Om jag hade haft sällskap ikväll hade jag först slickat på hela kakan för att slippa dela med mig. För ni förstår, jag är kvinna och har ont i pattarna och den som försöker stjäla en pattömmande kvinnas choklad går mot en säker död. Det ska ni komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0