Att ha hittat en ny favorit

Fick precis världen bästa tips utav Camilla att kolla in en konstnär som heter Mark Ryden och jag blev fullständigt förälskad så fort jag klickade mig in på hans sida. Vansinnigt bisarra konstverk förklädda i någon form av barnslig världsbild. Helt fantastiskt! Mest iögonfallande, för min del, var nog den serie som han har valt att kalla för Blood, men bilden nedanför, som tillhör serien Bunnies & Bees är så sjuk att jag vill kasta upp den på väggen omedelbart. Bisarrt och katolskt tillsammans. Kan inte bli mer rätt än så i min värld. Eller åtminstone på mina väggar.


Kommentarer
Postat av: Dolly Goes Retro

grym ju! :}

2011-05-25 @ 11:16:31
URL: http://dollygoesretro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0