Att vakna lite för tidigt

Jag blir inte klok på mig själv. Förr när jag drack kunde jag sova 12-15 timmar utan problem efter en kväll på krogen. Numera har det vänt totalt. Lyckades dyka under täcket vid fem i morse och vaknar pigg och glad redan vid nio. Värdelöst eftersom jag inte hade någonstans att vara förrän klockan ett. Sen kom fyllehungern ett par timmar försent så vid tio i förmiddags satt jag i min säng och hetsåt tacogratäng och nachos. Om någon hade sett mig hade de förmodligen blivit livrädda.

Gårdagen blev i alla fall kanon. Satt och förfestade hemma hos Sara fram till klockan var runt halv elva och sen drog vi oss iväg mot Strömpis. Träffade en riktigt konstig lirare i kön. En kvinna runt 60-årsåldern med blå pälsjacka och hennarött hår. Enligt henne själv hade hon tiotusen i plånboken som hon vill spendera på mig, Sara, Kelsey och Brittany i baren. Vi tyckte dock att hon var på tok för suspekt så när vi väl klivit in på Strömpis begav vi oss bort från henne fortare än kvickt. Man vill ju inte vakna upp efter ett Rohypnolrus på ett snuskigt hotell i Slovakien och inse att man sålts som slav.
Sen när jag var ute och rökte gled Juan från Spanien fram till mig och förklarade på knackig engelska att jag var snygg. Frågade om det var han som var Don Juan. Det var det tydligen. Besviken över att Don Juan såg ut som en kasse skridskor med hål i botten gled jag snabbt in i värmen igen till trevligare sällskap.
Men överlag var det mycket dans, skratt, tequila, leopardbyxor med dålig passform och babbel som kvällen bestod av. En perfekt kväll. Ingen som var ledsen, ingen som skulle bråka. Alla var bara glada. Synd att det är så få gånger utekvällar slutar så lugnt.

Efter att ha gått här hemma och tjurat över min uppenbara sömnbrist (och jag mådde väldigt mycket bättre än vad jag förmodligen förtjänade), så drog jag mig in till skolan runt ett. Fixade det sista plocket med grupparbetet och satt och lyssnade på Sara och Joanna som slet sitt hår över att de inte lyckas länka sin flash-applikation till en hemsida. Oerhört mystiskt dock. Jag fixade mitt på två minuter utan några problem, men jag kan inte heller hitta vad som är felet med deras.

Nu ska jag bara ta det lugnt och skönt resten av kvällen. Det jobbigaste jag kommer att göra är förmodligen att sätta mig och skissa på min hemsida, så att jag kommer någonstans med den. Blod och döskallar var det ja. Skönt stereotypiskt. Eller kanske inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0