Att ha den där hemmakvällen

Åh, vad ledsen jag blev nu då! Tanken var att världens bästa vän skulle komma hit till mig ikväll, men efter lite om och men blev det inte så tyvärr. Jag som hade längtat ihjäl mig efter henne. Får väl helt enkelt ta den där lugna hemmakvällen som jag pratade i stället. Kanske vore nyttigt med tanke på gårdagens äventyr. Fast lite vin kommer nog åka ner i alla fall. Rödvin är ska vara bra för hjärtat har jag hört. True story. Kom för övrigt precis på att jag inte har ätit något ordentligt sen det där McDonaldsmålet jag satt och hetsade i mig i sängen vid halv fyra i morse, så jag borde nog ta och stoppa något i magen. Som sagt, det där med att lyssna på och ta hand om sin kropp är uppenbarligen inte min starkaste sida.

Funderar på om jag kanske skulle ta och grotta ner mig lite mer i Edgar Allan Poes Complete tales & poems ikväll. Det är en extremt tjock och tung bok, så det är inget man bläddrar igenom på en kväll direkt. Men fantastisk är den. Gotisk litteratur överhuvudtaget är fullkomligt underbart. Lovecraft, Baudelaire, Stoker, Shelley. Ge mig en deckare och jag somnar på stört, men ge mig en bok med vidunderliga karaktärer och mystiska platser så är jag fast direkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0