Att vara seriös

Alltså, jag skulle kunna vara snäll och bara hålla käften och inte gnälla. Bara ta emot och försöka glömma. Men när en liten jävla pojkvasker på tjuotvå år försöker tala om för mig att jag är på tok för seriös så blir jag faktiskt ganska irriterad. Jävligt irriterad till och med. Det finns en anledning till att jag är seriös på vissa punkter och det handlar nog ganska mycket om att jag inte är tjugotvå år gammal längre. Att jag helt och hållet tappat lusten till att vakna upp i en säng tillsammans med någon som jag inte vet om jag kommer se igen eller prata med på ett par veckor. Så simpelt är det. Det är en ytterst avtändande och olockande situation för min del.

Jag greppar inte riktigt saken med att använda ordet "seriös" i syfte att trycka ner någon annan. Få personen att känna att den agerar fel i en situation. Jag kan ärligt talat säga att jag aldrig kommer skämmas eller må dåligt över att jag ser seriöst på saker och ting. Om motparten i frågan har en annan syn på saken så är han välkommen att gå hem och dra något gammalt över sig (och med gammalt menar jag inte mig själv).

Antar att det är det som är det mindre tjusiga i att dras till yngre killar.
Kanske det helt enkelt vore så himla mycket enklare med en Dressmankille på 45 bast med gråa tinningar. Förmodligen.

Kommentarer
Postat av: Roockstar

Word på den.

2011-01-15 @ 07:58:14
URL: http://roockstar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åhh Carro jag älskar dina insiktsfulla inlägg och just i detta känner jag igen mig.. Ha ha.. Ja i mitt fall kanske inte killarna är runt 22, men dock får jag höra att jag är så seriös av mig och borde släppa loss.. Kram på dig!!

2011-01-15 @ 09:11:23
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det som stör mig mest med en sådan här grej är nog inte det faktum att folk inte har lust att vara seriösa. Det är ju valfritt liksom. Men däremot blir jag illa berörd av att man själv får veta att man är för seriös när det egentligen borde heta att det är den andra personen som faktiskt är oseriös. Det är så jäkla enkelt att lägga över något på någon annan helt enkelt och jag tycker det är bra mycket bättre om folk faktiskt försöker reflektera över hur de själva tycker, tänker och agerar i stället för att kasta över det på någon annan.



Sen låter det här inlägget förmodligen hårdare än vad det är. Den simpla situationen var att jag uppfattade det som att personen i fråga försökte undvika mig så mycket som det bara gick och när jag frågade vad som var problemet, så hette det att jag var för seriös som person. Så det var en liten personlig skitupplevelse som egentligen urartade i en vidare reflektion över hur saker och ting faktiskt fungerar.

2011-01-16 @ 04:30:55
URL: http://carro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0