Att hitta små glädjekorn

Nej, hör ni, om jag skulle ta och försöka göra mig av med all den här negativa energin jag har omgett mig med på sistone? Och då menar jag inte att ta all skit och sopa den under mattan som jag vanligtvis brukar göra, utan att våga försöka rycka lite mer på axlarna åt den, ge den fingret och vänligt men bestämt förklara att den har fullkomligt fel.

Jag ogillar verkligen att vara en pessimist (även om vi alla har tillåtelse att vara det emellanåt när saker inte riktigt känns bra) och ingen gillar att omge sig med pessimister, så med den tanken tänker jag faktiskt bara försöka blicka framåt och ta vara på alla de där små och fina sakerna jag har i livet i stället. Tänker jag efter så finns det ganska många sådana och det är ju faktiskt de sakerna och ögonblicken som kommer kännas som de största när jag en gång tittar tillbaka på livet.

Egentligen är det ju så enkelt, även om det ibland är svårt att inse. Omger man sig bara med fantastiska människor i stället för energitjuvar, fokuserar på det positiva i stället för det negativa och gör saker som man vet att man mår bra av så brukar det mesta faktiskt kännas helt okej även i jobbiga stunder. Och i de bättre stunderna blir livet till och med ganska fantastiskt om man bara vågar hitta de där fantastiska människorna (och de har jag redan) och de där sakerna man älskar att göra.

Lite extra kärlek till de fina vännerna som har vågat sticka fram nosen och faktiskt tala om för mig att jag är bra och att jag är en fin människa nu när jag varit lite nere. Säger ni att det är så, så lovar jag att lita på er framöver. Ni är så himla underbara på alla sätt och vis. Ingen kan vara gladare än jag att få ha er i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

tack gulliga du !

jag har en känsla av att de kommer bli bra de här :D

2011-01-29 @ 16:46:27
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0