Att analysera film

Blir bara mer och mer säker på att jag har gjort rätt kursval i skolan. Film är galet spännande att studera. Speciellt nu när vi snart ska sätta i gång med våra neoformalistiska analyser av en Hollywoodklassiker. Gjorde en sådan analys av The Piano första terminen och tro det eller ej, men det är faktiskt riktigt kul. Mitt val av film föll på Borta med vinden med Clark Gable och Vivien Leigh från 1939. Småtvekade dock lite när min lärare frågade mig om jag var helt hundra på att jag ville välja den (trots att den fanns med på listan), eftersom den är ganska lång. Ganska lång innebär lite drygt tre och en halv timme. Jag vill dock fortfarande analysera den, så jag får helt enkelt försöka vara lite mer uppmärksam när jag kollar på den för att undvika att behöva dra igenom den en gång till.

Hej tjocka böcker och hemtentor!
Jag har saknat er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0