Att se fram emot helgen

Var fräck nog att skolka till mig en lite tidigare helg i dag, men enbart på grund av att dagens filmvisningar bestod av de tyska filmerna Nosferatu - Eine symphonie des grauens (den första vampyrfilmen, 1922) och M - Eine stadt sucht einen mörder (1931) varav den första jag redan har sett och den andra finns i fullängd på Youtube. Helt logiskt skolk med andra ord. Dessutom är det ännu mer logiskt att försöka undvika all sorts film som låter som om det skulle kunna vara porr, men som i själva verket inte är det. Man blir bara besviken.

Min nyvunna tid ska jag dock använda till att städa och eventuellt tvätta. Vill få det gjort i dag, så att jag istället kan ägna helgen åt vansinnigt trevliga och lättjefulla saker. Trevligt är till exempel att Sara ska komma hit på lördag och äta mat och dricka vin med mig. Pratades även om att eventuellt snubbla ut i Örebro-dimman en sväng, men det får vi se hur det blir med den saken. Lättjefullt å andra sidan är att ligga i sängen på söndag kväll med livets största godispåse och The walking dead och Big Brother på TV:n. Det kommer med andra ord att bli en ganska så fantastisk helg om inte ödet vill sig annorlunda (och det vill det ju emellanåt, så vi ropar inte hej förrän vi är över ån, okej?).

Så nu kickar vi igång den här helgen med att ta itu med disken.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nej, stryk det där nu och kom HIT istället!

2011-02-25 @ 11:41:06
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: johanna-sofia

Såg att du har försökt vinna ett valfritt smycke från Hoof Store. Tänkte tipsa om att jag har en likadan tävling igång nu i bloggen; http://pleasedontfeedthemodels.webblogg.se/2011/february/vinn-valfritt-smycke.html#comment

2011-02-25 @ 12:13:46
Postat av: Anonym

fin blogg! :)

kolla gärna min!

2011-02-26 @ 21:09:52
URL: http://carrolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0