Att ha kvällsplaner

Ikväll ska det hårdpluggas!

Missade gårdagens filmvisningar, så jag lånade hem dem och ska se dem ikväll. Först ut blir Bonnie & Clyde (1967) och sen Hitchcocks North by Northwest (1959). Har hört att båda två ska vara bra, så jag lider inte allt för mycket av att behöva se dem. Fick för övrigt se klipp ur två andra filmer i dag - Easy Rider (1969) och Dr. Strangelove or how I learned to stop worrying and love the bomb (1964) - som jag också vill se. Skäms faktiskt lite över att jag aldrig sett Easy Rider med tanke på vilken kultfilm det är. Dr. Strangelove å andra sidan verkar så pårökt att det är ett måste att se den bara för sakens skull. Tänk er en rullstolsbunden nazist med en högerarm som lever ett eget liv och vill göra Hitler-hälsning konstant. Underbart!

Men nu blir det lite skrotgöra som diskning, snabbstädning och inhandling av mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0