Att ha eld i arslet

Tar en liten paus i PM-skrivandet och klottrar lite här i stället. Ganska typiskt mig att vara ute i sista stund med ett arbete men jag har alltid jobbat bättre med lite eld i arslet vare sig det har handlat om skola eller arbete. En viss typ av stress gör faktiskt underverk för ens förmåga att leverera, tro det eller ej. Kan dock så här lite i efterhand önska att vi hade valt att inrikta oss på något annat än filmatiseringar av Mexikos politiska historia. Inte ett jättespännande ämne kan jag meddela. Hur fan tänkte vi där egentligen? "Politik är ju skitkul att skriva om!". Nej, det är det så tusan heller!

Dagen började mindre bra med magont, men när det väl hade släppt så begav jag mig i väg till Joanna för att skriva på PM:et. Dessvärre har vi båda kommit underfund med att vi suger på att skriva grupparbeten, så redan efter en timme eller så valde vi att ge upp att arbeta gemensamt och har i stället delat upp det någorlunda rättvist. Så då tog jag mitt pick och pack och drog mig hemåt. Eftersom jag inte kände för att vänta på bussen i nästan 40 minuter och för att det var galet varmt och skönt ute, så valde jag att promenera. Blev en lång promenad på nästan en timme, men det var skönt trots att jag bar på både dator och ett antal tunga böcker. Måste verkligen ta mig i kragen och bege mig ut i solen lite oftare nu när våren är här på riktigt.

Dagen i övrigt har mest bestått av att skriva på arbetet, förutom ett par pauser då jag pratat med mamma och bästis i telefon och givetvis kollat på Big Brother Live. Har insett att Peter Orrmyr förmodligen är min drömman. Tänker knipa den mannen så fort han kliver ut ur huset. Bara så att ni vet. Sen ska vi gifta oss och leva lyckliga i alla våra dagar.

Morgondagen har två saker på schemat - inlämning av PM:et och start på ny delkurs. Nu ska det skrivas B-uppsats, vilket förhoppningsvis kommer bli hur kul som helst eftersom både jag och Joanna bestämt oss för att skriva om skräck/rysare. Exakt vad vi ska inrikta oss på är dock långt i från bestämt, men bara att börja göra research i alla subgenrer kommer bli intressant (och universitetsbiblioteket är en guldgruva när det gäller att hitta information om det har vi sett). Själv är jag löjligt förtjust i japanskt (The Ring, The Grudge), gamla klassiker från 80-talet (Friday the 13th, Terror on Elm Street) och rysare med lite mer psykologiskt djup bakom (The Others, The Orpahanage), men vi får se vad Joanna tycker också såklart. Stackaren måste ju få ha en liten åsikt!

Nu - nattdusch för att se till att grannarna inte sover.
Sen - Skriva PM såklart. Vad trodde ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0