Att längta hem

Lykke Li - Melodies & Desires


Måste bara få meddela att min hemlängtan är enorm nu när jag vet att det bara är nio dagar kvar tills jag får åka hem till östgötaslätten och kramas med stamceller, syskon, söta skitungar* och underbara vänner. Som planen ser ut nu blir det först ett stopp i Mjölby på fredagen för att hänga med världens bästa kompis och ta igen all tid vi har varit ifrån varandra. Älskar att bara få sitta och prata och kramas med den tjejen. Hon har varit min klippa i snart tio år nu och jag ser fram emot ytterligare tio underbara år med henne. Efter det bär det av hem till familjen och vännerna för att fira min svägerska som fyller 30 år. Är relativt övertygad om att det kommer bli ett sjujäkla drag och det ska bli hur kul som helst. När brorsan firade sin 30-årsdag för fyra år sedan var vi några som vinglade hemåt runt femtiden på morgonen och man kan ju inte göra sämre i från sig i år, eller hur? Bli den 22:a april nu!!



*Och eftersom min biologiska klocka av någon anledning har bestämt sig för att börja fungera igen (kors i taket) och jag går runt som ett jävla fån och trånar när jag ser barnvagnar, så lär jag kramas extra mycket med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0