Att vilja vara man

Nyss hemkommen från universitetet. Jag och Joanna har suttit med våra datorer och hängt på Facebook. Ibland har vi skrivit en rad eller två i B-uppsatsen. Fast mest har vi hängt på Facebook. Lyckades även ha sönder min gylf efter ett, uppenbarligen, våldsamt toabesök, så i dag har jag varit den där klumpiga tjejen som man kan skratta lite åt och peka hånfullt på för att hennes trosor syns i gylfgluggen. Gröna trosor har jag om någon skulle ha missat det. Dessutom lider jag av kvinnliga smärtor i magtrakten och har varit sådär skönt gnällig och småtjurig hela dagen. Man skulle ha fötts till man i stället och då skulle jag ha hetat Herman (hur tänkte mamma där?). Det finns bara fördelar med att vara man. Det är statistiskt beviset. Se lista nedanför:
  • Man har snopp. Hur kul som helst.
  • Man kan stå upp och kissa utan att det rinner längs hela benen.
  • Man kan gå med bar överkropp utan att folk blir upprörda.
  • Man har snopp.
  • Man är snygg trots att man har lurviga ben och armhålor.
  • Man ser cool ut i mustasch.
  • Man kan klia sig i skrevet och ändå uppfattas som normal.
  • Man kan ligga överst och fortfarande se vansinnigt snygg ut.
  • Man kan automatiskt byta däck och laga elektriska saker som går sönder.
  • Man har snopp.
Som sagt, statistiskt bevisat!

Nu ska jag ladda upp för lite onsdagsraj med min sköna Emelie. Vi ska gotta i oss lite överblivna skvättar av rusdryck och eventuellt visa upp våra vackra anleten på Pitchers ikväll. Kom och bjud oss på varsin drink, vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0