Att svara på ett par frågor

Nämn något som gjorde dig glad i går:
Att det visade sig att min räkning till H&M inte behöver betalas förrän nästa månad.
Vad gjorde du klockan åtta i morse?
Satt och skrev på B-uppsatsen.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan?
Var nere i tvättstugan och bytte maskin.
Det sista du sa högt:
"Hej!" till grannen som tittade ganska skeptiskt på mig tack vare min tjusiga outfit bestående av morgonfrilla, leopardtights, ett urtvättat svart- och lilarandigt linne, ingen BH och ett par trasiga tygskor.
Det senaste någon sa till dig:
Grannen sa "Hej, hej!" tillbaka.
Vad har du druckit idag?
Fun Light kiwi/green tea och vatten.
Vad var det senaste du åt?
Sex rostade mackor med skinka. Är det normalt att göra av med två förpackningar formfranska i veckan?
Vad var det senaste du köpte?
Nudlar, wokmix, bacon, cigaretter och vin.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Ljust trä.
Vad är det för väder hos dig just nu?
Molnigt, men folk går i shorts så jag förmodar att det ändå är varmt.
Godaste glassmaken:
Piggelin ska det vara.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, det gör jag faktiskt inte. Däremot attraktion vid första ögonkastet. Allra helst om klockan är kvart i två och krogen strax ska stänga.
Sover du tungt?
Som en död.
Drömmer du mardrömmar?
Jag drömmer mardrömmar, ologiska drömmar och sexuellt frustrerande drömmar.
Trivs du med ditt jobb?
Jag jobbar inte. Jag pluggar.
Favoritklädsel:
Se fråga fyra.
Favoritlåt just nu:
Die Antwoord - In your face.
Vad ser du om du tittar till höger?
Isolde som har tvärsomnat på strykbrädan.
Vad gör dig glad just nu?
Världens finaste vänner, solen, värmen, kramar, kärlek.
Vad ska du göra i dag?
Tvätta, städa och sen avslutas dagen med lite onsdagsraj hos Alva.
Höger- eller vänsterhänt?
Gör det mesta med högern, men äter, bär klocka och delar ut spelkort som en vänsterhänt.
Humör just nu:
Lite småtrött, men pepp.
Favoritgodis:
Föredrar snacks - chips, popcorn och ostbågar.
Kläder just nu:
Se återigen fråga fyra.
Sommarplaner:
Studera två kurser i filmvetenskap - en om Disney och en om Ingmar Bergman. Eventuellt jobba om det dyker upp något (för jobben bara kastar ju sig över en), njuta, må bra, åka hemåt en sväng, mysa på uteserveringar, kanske kramas lite om jag får tillfälle.
Hur många kuddar sover du med?
Fyra stycken. Helst ska de alla staplas ovanpå varandra så att jag vaknar med snenacken från helvetet.
Spelar du något instrument?
Köttflöjt.
Morgon- eller nattmänniska?
Nattmänniska i ur och skur. Försöker dock ändra på det.
Vad är viktigast för dig?
Att mina nära och kära mår bra, att varje dag innehåller något värdefullt även om det är en småsak, att ha roligt, att få lära mig nya saker.
Är du kittlig?
Ja, något fruktansvärt. Räcker med om någon petar mig på magen för att jag ska bryta ihop.
Snarkar du?
Nej, men däremot käkar jag ofta luftnötter och gör så höga smackande ljud med tungan att jag ibland väcker mig själv.
Stjärntecken:
Stenbock. Funderar på att föreviga en sådan i ljumsken, bara för att det är så hett med astrologitatueringar.
Äckligaste insekten:
Allt med mer än fyra ben är djävulens påfund.
Vad längtar du mest efter just nu?
Den riktiga sommaren, nattbad, drinkar på en uteservering, att få hålla någon i handen, att ha en ordentlig ekonomi, familj och vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0