Att känna sig lite sjuk

Tjena blöggen!

Här sitter jag och känner mig som sju svåra år. Huvudvärk, ont i halsen och frossa. Har inte varit ordentligt sjuk på ett bra tag nu, så det var väl dags att det dök upp. Brukar alltid få en ordentlig omgång i början av varje sommar, så jag är inte särskilt förvånad. Olägligt dock med tanke på hetsen i samband med denna termins slut. Men med ett par paket värktabletter om dagen och ett par filtar runt kroppen borde jag väl överleva den här gången också.

Har hängt framför TV:n med ett par filmer i kväll. Reservation Road och Veronika bestämmer sig för att dö (som bygger på Paulo Coelhos roman med samma namn). Inga filmer att hurra jättehögt för, men tillräckligt bra för att roa sig med en sådan här kväll. Dessutom var båda relativt sorgliga och eftersom jag blir ordentligt blödig av mig när jag är sjuk och dessutom har lättare att gråta av andras eller fiktiva problem än mina egna så blev det en riktig gråtfest här också. Skönt med lite ventilering av tårkanalerna emellanåt. Välbehövligt.

Har så svårt att slappna av tillräckligt mycket för att sova när jag är i första fasen av att bli sjuk (när jag väl blivit sjuk gör jag inget annat än att sova dock), så jag överväger att slå på ytterligare en film och krypa ner under täcket. Tror det får bli en finsk film som heter Muukalainen (på svenska Främlingen) och som, efter vad jag hört, ska vara ett riktigt mästerverk - åtminstone rent visuellt. Får väl se om det stämmer eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0