Att fascineras av ett konstverk

Om jag fick vara helt osjälvisk för en liten stund och önska mig precis vad som helst för materiell lycka just nu så skulle jag tveklöst roffa åt mig en tavla av min favoritkonstnär Michael Hussar och då allra helst någon utav favoriterna Daddy's Little Girl eller Cherry Pie. Jag studerade bland annat konsthistoria på gymnasiet, så jag har stirrat mig blind på de allra flesta klassiska konstverken, men aldrig någonsin har någon utav dem berört mig som denne mannen gör i dag. Jag älskar hans provocerande, vulgära och groteska stil som blandar så dystra känslor med klara färger och bara ger upphov till någon slags färgsprakande melankoli. Hur vrickat det nu än kan tyckas vara. Men det är min upplevelse av det. Tur sådana saker är subjektiva.





Daddy's Little Girl och Cherry Pie.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dom där var helt fantastiska! jag tror kanske du skulle tycka om http://www.markryden.com/ oxå :)

kramar!

2011-05-24 @ 23:04:34
Postat av: Emelie

Fantastiskt!

2011-05-25 @ 01:39:00
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0