Att dela ut pepp

Jag tror starkt på att man ska ösa ut komplimanger och peppa andra människor, för hur bra känns det inte att själv få höra att man är duktig på något? Då och då dyker det upp en liten musikfil på Skype från en av mina finaste vänner, Mathias, där han spelar gitarr och sjunger. Och vet ni vad? Han är så bra att jag sitter och ryser av välbehag när jag hör det, men ändå vågar han aldrig posta det någon annanstans. Jag misstänker att jag är en av få (om inte den enda) som någonsin får höra det, vilket jag förvisso tar som en komplimang men tycker det ändå är trist att inte alla får höra hur bra han faktiskt är. Så, Mathias, lyssna nu på mig: Du är enormt talangfull, duktig och bra på alla sätt och vis och du vet att jag aldrig skulle säga saker som jag inte menar (såvida det inte handlar om att jag ska skicka lättklädda bilder på fyllan - då ljuger jag varenda gång).


Bästa Mathias!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0