Att ha en lugn och mysig kväll

Detta ständiga nattuggleri. Att det ska vara så svårt att bara krypa ner mellan lakanen och sluta ögonen ett par timmar. Men jag klagar inte. Har haft en ganska mysig kväll för mig själv med levande ljus tända i hela lägenheten, ett glas rödvin och Tchaikovskys fantastiska musik från Svansjön strömmande ur högtalarna (brukar emellanåt sova till den annars). Har fått en helt ledig och fri vecka då jag var klumpig nog att glömma bort att anmäla mig till fredagens tenta, så nu unnar jag mig att göra lite som jag själv vill utan en massa måsten och krav. Tentan får göras i början på april i stället. Kan dessutom behöva en liten paus från kraven en stund känner jag. Det snurrar lite lätt i skallen emellanåt och det känns som att jag har svårt att få ordning på känslorna. Önskar ibland att det fanns en känslomässig av/på-knapp man kunde trycka på när huvudet snurrar som mest. Å andra sidan vore väl livet ganska trist om man bara gick runt och inte kände någonting alls, så lite sorgsenhet kanske är att föredra framför likgiltighet. Jag har det överlag ganska bra med en fantastisk familj, underbara vänner, en intressant utbildning och roliga intressen, så jag ska inte klaga. Så länge jag har det så är allt i sin ordning. Jag blev så glad när min mamma ringde mig i dag när jag gick inne i mataffären och strosade och hon frågade mig hur jag mådde. Jag svarade att allt var bra och frågade henne samma sak, varpå hon svarar: "Så länge jag vet att du mår bra så mår jag bra!". Det är min fantastiska mamma det. Hon som alltid sörjer när en hennes barn mår dåligt, men mår fantastiskt bra när vi gör det. Hennes svar gjorde min dag.

Förresten, på tal om Svansjön så får ni inte missa att se den fantastiska psykologiska thrillern Black Swan med Natalie Portman och Mila Kunis. Helt klart en av de bättre filmerna jag har sett på länge. Vacker rent visuellt och intressant eftersom den tar upp människans ljusa och mörka sidor, något som jag älskar att grotta ner mig i och som jag förmodligen kommer att skriva ett längre inlägg om här snart. Så se den för tusan!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Älskar din blogg, kolla in min blogg och va med i veckan blogg motivera varför just du vill vinna <3

2011-03-09 @ 21:38:58
URL: http://emiiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0