Att längta efter värmen

God kväll på er!
Sitter och myser lite framför Big Brother samtidigt som jag kikar efter sommarkurser. Tänkte att jag ska skulle söka några utifall att det inte dyker upp något bra sommarjobb alternativt att man inte får sommarjobb på heltid. Har hittat två stycken på 7,5 hp vardera som verkar intressanta - Kreativt skrivande och HBO och det samtida TV-dramat. Har alltid älskat litteratur och skrivande, så en sådan kurs vill jag absolut gå. Får jag sommarjobb på heltid kan jag tänka mig att läsa den ändå. Den andra kursen kan tyckas lite flummig, men är en kurs i filmvetenskap som vore rolig som komplement till min utbildning. Fanns lite fler kurser i filmvetenskap, bland annat om Ingmar Bergman och Disney, men det är inget jag känner lockar mig. Då hittar jag hellre en bredare kurs i t ex engelska som tredjehandsalternativ. Man blir dock lite förvånad över vad man faktiskt kan studera. Det finns t ex kurser om Vänern och småländska torp. Vem studerar sådant egentligen?!

Ska dock ta mig i kragen och söka en massa sommarjobb i morgon tänkte. Inser att jag är lite sent ute, men jag hoppas på att jag kan ha lite förtur på mina gamla arbetsplatser även om det inte är några drömjobb. Och nu börjar jag verkligen längta efter sommaren. Fick sådana vårkänslor när jag kikade ut genom fönstret tidigare idag och blev så besviken när snön började falla igen ikväll. Jag vill ha sol och värme och kunna och sitta i någon mysig park och dricka vin med fina vänner, inte behöva pälsa på sig som en eskimå varje gång man ska gå utanför dörren. Så nu får sommaren, eller åtminstone våren, gärna ta och komma snart.

Kommentarer
Postat av: Emelie!

Oooh! Kreativt skrivande har jag också sökt!!! Och HBO är ett av mina backup val ^^

2011-03-09 @ 22:50:11
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: nadia Daebes



Hej,

fin blogg !

följ gärna min & kommentera !

va gärna med på frgestunden idag som följer till söndag ! ! :)



vad ska du göra på helgen då ? :)

kram

2011-03-10 @ 09:09:54
URL: http://nadiadaebes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0