Jobbsök och festligheter

Idag har jag faktiskt varit så duktig att jag sökt ett jobb som assistent på ett filmbolag i Stockholm som arbetar med dokumentärer. Jag blev tvungen efter att jag lyckats trycka på storasysters argknapp och säga till henne att jag övervägde att inte söka det, eftersom jag antagligen skulle bli tvungen att tacka nej om jag skulle få det. Eftersom hon är nio år äldre än mig, så fungerar hon emellanåt lite som en extramamma - det vill säga att det spelar ingen roll att jag själv snart är trettio år gammal, för om hon säger att jag ska göra på ett visst sätt så är det bäst att lyda. Annars kanske hon drar till med bestraffningar som att ge mig strumpor i julklapp och sånt. Och det vill man ju inte. Känns i alla fall oändligt bra så här i efterhand, så jag får vara tacksam att jag har min storasyster som ger mig en spark i rumpan emellanåt.

Ikväll blir det festligheter med Mia. Vi ska tejpa knogarna och ge oss ut på stan och slå pensionärer och små barn på käften och efter det ska vi gå ut och fira detta med paraplydrinkar och torrjuck på dansgolvet. Framförhållning som man har så har jag övat in både "klappa hunden", "tvätta tvätten" och "vattenspridaren", så om inte grabbarna blir helt till sig i brallorna ikväll så måste det vara något stort fel.



Vårt lilla paradnummer som vi tänkte bränna av runt kvart i två i natt.
Lugn, pojkar, det finns så det räcker åt er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0