Söndagsplugg

Tjabba tjena hallå, blöggen!

Har suttit och hetspluggat inför onsdagens uppsamlingstenta i europeisk film mest hela dagen, men tog nyss en paus för att städa av lägenheten lite snabbt. Finns inget som är så distraherande för koncentrationen som när lägenheten inte är i toppskick. Då sitter jag mest och retar mig på det i stället för att kunna fokusera på det som står i böckerna. Men nu är det städat och klart, så nu kan jag slappna av igen. Ska bara ta en kvällsdusch och sen dyka ner med näsan i den ofantligt skittråkiga litteraturen igen.

Har mycket att se fram emot bara tentan är över, så det peppar mig lite. Det lutar åt en afterwork/utgång på onsdag eftersom Alva (om jag inte fattat helt fel) kommer hem en sväng till Örebro då, på torsdag blir det biomys med Camilla, då vi tänkte se Lars von Triers Melancholia och sist men inte minst sätter jag mig på fredag på tåget hem till slätten för att fira midsommar med mina syskon, respektive, syskonbarn och vänner till min bror. Kommer bli så himla mysigt! Längtar ihjäl mig efter familjen, eftersom jag dessvärre är sjukt dålig på att ta mig tid att åka hemåt. Skäms på mig - det får jag bli bättre på. Vet inte vad jag ska ta mig för på lördagen och söndagen dock, men det blir antagligen lite häng hemma hos mamma och kusinerna. Det brukar lösa sig det där.

Bjuder på lite skön söndagshumor som Mathias delade med sig av, eftersom han tyckte att jag behövde muntras upp. Varsågod, jag ger er Guys with iPhones (försök ignorera bögporrsreklamen, även om namn såsom "sausagefest" och rub him" kan vara en aning distraherande).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0