Jävla tenta

Hej!
Ledsen tjej här.

Har långt i från en perfekt dag kan jag meddela, men nu försöker jag peppa mig själv att finna möjligheter mitt i kaoset i stället och göra något bra av det. Hade uppsamlingstenta i dag och är relativt säker på att jag kuggade. Med andra ord är chansen att jag ska få läsa C-kursen i höst minimal, utan måste i stället vänta ett år för att tenta av denna kurs innan jag kan fortsätta. Och det suger så jävla hårt kan jag meddela. Speciellt med tanke på att min förhoppning var att ta min examen till årskiftet. Det innebär även att jag måste bli kvar i en stad jag inte riktigt trivs i ett år extra. Jag har i och med detta tre valmöjligheter:
  1. Sluta studera helt och hållet och skaffa mig ett jobb på den utbildning jag faktiskt har.
    Fördel: Jag slipper bläddra i tjocka tråkiga böcker.
    Nackdel: Jag får ingen examen.
  2. Studera något annat i ett år i väntan på att kunna tenta av B-kursen.
    Fördel: Jag kan få till en ganska fantastisk utbildning om jag utnyttjar det året till fullo.
    Nackdel: Pengar, pengar, pengar. Det är surt att leva på lån och det är trist att få ett antal tusenlappar extra att behöva betala tillbaka (inte för att det lär märkas någon skillnad i långa loppet).
  3. Jobba i ett år i väntan på att kunna tenta av B-kursen.
    Fördel: Jag får ta en skön paus från studierna och kan leva lite mer normalt ekonomiskt.
    Nackdel: Jag vill ha ett jobb som faller inom ramarna av mina studier och det är svårt att få utan en examen att visa upp.
Så just nu känns det lite som pest, kolera eller båda två. Örebro universitet har dock vansinnigt bra praktiska kurser i både 3D-grafik och manusproduktion som skulle göra min utbildning så väldigt mycket bättre, så just nu lutar det faktiskt åt ytterligare ett års studier för att nischa mig lite - nu när jag ändå inte har så mycket annat val.

Fast sen kanske jag inte ska måla fan på väggen än heller.
Jag har ju faktiskt inte fått något tentaresultat...

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Vänta in resultatet och följ sen hjärtat ditt.. men jag förstår dig! det finns inget som får en att må så risigt som pressen på att plugga. Skickar en massa kramar och god energi. PUSS

2011-06-22 @ 14:48:44
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0