Att sakna vardagen

Julklappar och nyårsraketer i all ära (för det blev visst några sådana för min del trots att jag egentligen skulle ha varit hemma), men det ska faktiskt bli ganska skönt att komma tillbaka in i vardagslunken igen. Det är nästan så att jag har saknat den där gamla dammiga salen vi alltid hänger i när vi är i skolan och stressar ihjäl oss för att bli klara med ytterligare en uppgift. Sen ser jag fram emot att avsluta den här kursen och påbörja nästa. Efter ett helt år med i princip bara praktiska uppgifter, så ska det faktiskt bli ganska skönt att bli en mer stereotypisk student med tjocka böcker och salstentor ett tag framöver. Och med näsan i böckerna finns det mindre tid att ta okloka beslut, vilka har haglat ganska tätt de senaste månaderna. Det är lätt att vara efterklok.

Inga stora planer för denna söndag i alla fall. Förmodligen kommer jag bara ligga i sängen med katterna och gräva ner mig i Edgar Allan Poes Complete tales & poems (850 sidor mörker) och sen försöka ta mig ut i köket för att fixa lite mat. Ungefär så som en riktigt slapp söndag ska se ut med andra ord.

Hoppas alla hade ett riktigt fint nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0