Att kicka i gång veckan

Har precis kickat igång dagen med en stor kopp chai latte. Blev en sen natt tack vare filmanalysen av Borta med vinden* som ska vara inne i dag, så jag är lite småtrött. Men jag tror och hoppas att jag har fått ihop en relativt bra text och att jag lyckats hålla en röd tråd genom hela. Har inga större förhoppningar dock. Bättre att få sig en positiv överraskning om det dyker upp ett bra betyg.

Lång dag med föreläsningar och filmvisning väntar. Tror vi kör på från kvart över nio till någon gång runt fyra i eftermiddag. Tycker dock schemat ser suspekt ut, eftersom det hävdar att vi inte har någon lunchbreak överhuvudtaget under hela den tiden. Samma sak med morgondagen. Förmodar dock att det bara har uppstått en liten miss. Annars försöker de ha ihjäl oss, vilket inte är en omöjlighet i och för sig.

Har lite annat jag måste försöka hinna med i dag. Bland annat måste jag hoppa av kursen i ljudteknik, eftersom lektionerna helt enkelt krockar med mitt huvudämne. Ska dock se om jag kan hoppa på en annan distanskurs nu i efterhand. En kurs som jag gått tidigare, men som jag på grund av lite tidspress aldrig hann slutföra tyvärr. Vore kul om jag kunde göra det. Dock gnager tanken på att jag nog borde ta det lite lugnt och kanske strunta i att köra en extrakurs den här terminen, speciellt med tanke på panikångesten som lite olämpligt dök upp. Finns kursen kvar i höst så får den nog helt enkelt vänta på mig till dess.

Ska styra med lite nu innan det är dags att springa till bussen (och det får jag alltid göra, tidsoptimist som jag är). Hoppas att alla får en bra start på veckan!


* För övrigt en vansinnigt vacker film med ett genomtänkt budskap. Men den som hoppas på en romantiskt sliskig historia med ett lyckligt sagoslut ska nog se sig om efter något annat. Den var inte alls vad jag förväntade mig att den skulle vara, men å andra sidan mycket bättre än vad jag trodde från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0