Att inse sanningen om löften

Klantig som jag är råkade jag radera bort inlägget där jag lovade mig själv dyrt och heligt att 2011 ska bli det bästa året någonsin då jag ska vara så jävla snäll mot mig själv och så prudentlig att vilken husmor som helst att hade framstått som en riktig slarva. Sen inser jag att det nog var ödet. För ärligt talat, alla sitter vi där dagarna innan ett nytt år ska till att födas och kastar ur oss tomma löften om både det ena och det andra. Det ska slutas röka, man ska bli nyttig, dricka max ett glas vin i månaden och man ska fan inte fokusera på någon annan än sig själv. Sen kommer det ytterligare ett nyår och så är det samma visa igen. Jag lovar att majoriteten av alla som hävt ur sig löften nu vid skiftet 2010/2011 kommer sitta där på nyårsafton 2011/2012 och lova att 2012 ska bli så jävla mycket bättre än vad 2011 var.

Så därför lovar jag härmed dyrt och heligt att 2011 ska bli det mest vulgära skitåret någonsin.
Då kan det ju åtminstone inte bli sämre än vad jag förutspått.

Ah, vad bra det där kändes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0