Att hitta sig en byggarbetare

Har haft en riktigt skön hemmakväll med småprat med vänner, gosiga katter och lugn musik ur högtalarna. Synd bara att man blir så där vansinnigt kärlekskrank av sådan musik. Det är de där kramarna som fattas. Och en het byggarbetare enligt Johanna. Det är tydligen en sådan jag ska ha. Får väl gå och vifta med arslet vid husbyggena här i Örebro då. Se om jag får något napp.

Är faktiskt ganska trött, så tanken om att låta det bli en relativt tidig kväll finns där. Fast det vet vi ju hur det brukar gå med det. Jag är nattugglan själv. Kan vara så att det till och med jag som är grunden till uttrycket. Blir alltid att man sitter och pratar med någon annan eller fastnar framför något annat halvintressant. Behöver dock inte kliva upp i ottan i morgon, så det är lugnt på den biten. Ska åka in till skolan runt tiotiden och häcka i datasalen med Sara och Joanna. Sen drar Joanna och jag vidare på föreläsning efter lunch.

Så, sova eller uggla?
Tar nog och funderar på saken en liten stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0