Att ha söndagsreflektioner

Har haft en riktigt lat söndag, invirad i favoritfilten framför ganska dåliga TV-program och filmer. Men det är faktiskt ganska skönt att bara vara hemma i sina trasiga mjukisbyxor, utan smink och med en knut på huvudet. Har tänt vartenda levande ljus jag har här hemma och då känns det genast lite mysigare att gå omkring och göra ingenting här hemma i lilla lyan.

Egentid för min del brukar dessutom alltid resultera i lite reflektioner. Har mer eller mindre insett i dag att jag faktiskt mest sitter och väntar på att saker som jag vill ska ske ska komma att hända och alla vet väl att det inte riktigt funkar så. Vill man ha något eller vill få något att hända så är det bara man själv som kan se till att det blir så. Får helt enkelt försöka peppa mig själv lite hårdare, så att jag vågar fightas lite mer för det jag vill ha ut av livet. Svårare än så är det ju inte egentligen.

I morgon är det tillbaka till allvaret i skolan. Har en riktigt hetsig dag på tisdag (9-17), men i övrigt är det kort vecka som gäller. Tar helg från och med onsdag eftermiddag och det kan man ju inte annat än vara nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0