Att se en underbar film

This Quentin Tarantino scripted film uses the theme of 'boy meets girl.' Here, though, boy meets girl, boy kills girl's pimp, couple takes pimp's coke, and bad boys chase couple. And Elvis is their Guardian Angel....

Såg en av mina absoluta favoritfilmer i går - Ouentin Tarantinos True Romance med Christian Slater och Patricia Arquette. Det är verkligen den ultimata kärlekshistorien som går raka vägen in i hjärtat, men utan att vara sådär jobbigt sliskig. Sen är jag ju ytterst förtjust i antihjältar, dvs människor som gör en massa fel och som man egentligen borde tycka illa om, men som i stället väcker sympati och blir de man hejar på genom hela filmen. Dessutom gillar jag tanken på att hela livet kan vara fucked up och man själv kan vara illa däran som människa, men att kärleken alltid är starkare än allt annat och att man gör vad som helst för den man älskar (nu blev jag dock sliskig).

Kontentan är i alla fall att det är en underbar film som alla borde se.



Och nu får det bli en liten filmkategori också, för det lär bli en del sådant framöver.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, men den kanske man skulle kolla in då så man får något hopp om liv =)

Ser fram emot Lördag!

kram

2011-02-03 @ 09:56:00
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: julia och emma

hejsan skulle du kunna tipsa om våran blogg det skulle vara super snällt !

2011-02-03 @ 12:14:19
URL: http://www.flumtjejerna.blogg.
Postat av: ..:Sarah:..

Jag är så hångelsugen så jag smäller av snart !!

2011-02-03 @ 15:07:36
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0