Att vara en nattuggla

Nattbloggaren, är det jag det? Tror det!
Jag gav mig in på något försök att vända tillbaka dygnet härom dagen, men det var ju som vanligt dömt att misslyckas. Är en riktig nattuggla ut i fingerspetsarna, så nu sitter jag här och varvar studier med babbel på Skype/FB. Som de flesta nätterna med andra ord. Tur jag har vänner med lika sjuka sovtider som jag själv.

Känner mig i alla fall mer och mer optimistisk för var dag som går. Lite utav energin och motivationen har letat sig tillbaka i kroppen på mig, så nu hoppas jag på att det räcker för att få ordning på allt. Ska låta skolan vara absolut prio nummer ett resten av det här året, vilket är lättare sagt än gjort eftersom jag har en tendens att snöa in på diverse grejer som rör till det i skallen på mig. Så målet är med andra ord att bli en ignorant jävel som bara fokuserar på skola/karriär.

Sen behöver jag nog jobba lite på min dåliga karaktär överlag, inte bara gällande skolan. Känns som det senaste halvåret har varit en orgie i rusdrycker och katastrofalt dumma beslut - ungefär som det var sådär under den första halvan av milleniet. Jag trodde helt ärligt att jag hade gjort mig av med dåliga Caroline, men tydligen låg hon där inne och lurade i mörkret i väntan på få kika fram igen. Men nu ska hon bort för alltid. Jag vet att det kan låta lite personlighetskluvet att prata om en del av sig själv/sitt liv i tredje person, men det är ett medvetet val i syfte att distansiera mig själv från "henne". Jag är inte hon. Jag var hon, men jag är det inte längre. Och så ska det förbli. Jag vet ju egentligen exakt vilka val jag borde göra för att inte återigen befinna mig i ett nät av destruktivitet och lögner där jag sakta men säkert, och rent bokstavligt, tar livet av mig själv lite mer för var dag som går. Det gäller bara att försöka se hur enkelt det egentligen är, tänka efter och sedan leva därefter.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gilla gilla gilla!!!

2011-04-20 @ 10:37:35
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0