Att se lite sliten ut

"Det går ett tåg om 45 minuter. Släng ner allt i en påse och ring en taxi!"

Blev väckt av min bästa vän som ringde och hetsade i förmiddags. Tanken var att jag skulle röra röven från Örebro till Mjölby ikväll för att fira nyår med henne och några till. Dock visade det sig att Tågkompaniet endast körde ett enda tåg dit i dag. Fullkomligt värdelöst. Normalt sett går det ett tåg varannan timme och nog för att det är nyårsafton, men de kunde väl satt in något mer tåg än det? Halvsjuk som jag är kände jag dock inte att jag orkade packa och stressa i väg på den korta tiden, så mitt nyår kommer spenderas här hemma med missarna. Hade älskat att vara med min bästa vän, men jag är å andra sidan inte den som gråter blod över att vara för mig själv heller. Det kommer fler tillfällen att avnjuta varandras sällskap. Nu när deras hus snart är färdigrenoverat lär det bli både inflyttningsfest och många kvällar framför grillen med ett glas vin i handen när värmen börjar komma.

Dagens mest nedvärderande måste i alla fall ha varit det faktum att jag inte behövde visa legitimation när jag köpte cigaretter och vin. Vad tusan hände där? Blev jag så sliten på bara ett par dagar? Berättade denna tragiska historia för min mor i hopp om att få lite stöd i dessa svåra tider. Hon konstaterade dock snabbt att anledningen till att de inte ber mig om legitimation när jag ska köpa cigaretter och vin är för att jag röker och dricker så jävla mycket. Det var ju jävligt skitnödigt sagt av tanten! Att sen min kära bästa vän, som har den mogna åldern av 32 år, fick visa upp sitt körkort när hon köpte cigaretter i dag och mer än gärna gnuggar detta faktum i mitt ansikte gör ju inte det hela enklare. Detta måste styras upp. Man kan ju inte ens försöka tänka på att dra ner unga, vackra pojkar i fördärvet med ett så uppenbart härjat utseende som mitt. Fan!

Får ta mig en cigarett och ett glas vin och kolla upp priserna på botoxbehandlingar minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0